Коли потрібно міняти гуму на авто

Хто водить машину, той знає або повинен знати, що безпека на дорозі на 70% залежить від гуми, і з настанням перехідного сезону треба перевзутися. Не сподівайтеся «перекантуватися» взимку на літніх колесах. Та й влітку на зимовій гумі їздити як мінімум марнотратно. Команда PokuponBlog розповість чому необхідно міняти гуму, коли і як часто це треба робити, і де перевзуватися зі знижкою до 55%.

Чому необхідно перевзувати машину

Здавалося б, навіщо переходити з літньої гуми на зимову (або навпаки), адже колеса не мерзнуть і не потіють, як людські ноги. Це людині важливо в десятиградусний мороз ходити в чоботях на цигейці замість відкритих босоніжок, щоб не відморозити собі кінцівки по самі щиколотки. Тим більше, що для машин придумана всесезонка. Так звана універсальна гума – літня і зимова 2 в 1, на якій можна їздити без зайвого заїзду на шиномонтаж (але про її нюанси трохи пізніше).

Як погода і температура навколишнього середовища можуть впливати на колеса? Можуть і впливають – на сам матеріал. Літня і зимова гума відрізняються не тільки протектором (візерунком і глибиною малюнка), але і якістю гумового сплаву. Це ті ключові моменти, які безпосередньо позначаються на зчепленні коліс з дорогою. А чим воно краще, тим автомобіль стійкіший і повороткіший у русі.

Гума для зими має інший склад, ніж гума на літо. Навіть при низьких мінусових температурах, зимові шини не втрачають свої властивості і забезпечують відмінне зчеплення з дорогою.
Гума для зими має інший склад, ніж гума на літо. Навіть при низьких мінусових температурах, зимові шини не втрачають свої властивості і забезпечують відмінне зчеплення з дорогою.

З огляду на фізико-хімічні властивості каучуку, що входить в основу гуми, виробники виводять формулу складу, оптимальну на літо і для зими. У літніх шин гума більш тверда, з більш гладким малюнком, у зимовій – м’якша, з рифленим глибоким протектором.

При перших легких заморозках, не кажучи вже про значну мінусову температуру взимку, літня гума по своїй природі дубіє і через деякий час повністю втрачає пластичність, перетворюючись на склоподібну масу, в якої відсутнє тертя й зчіпні властивості з дорожнім покриттям. Якщо вчасно не перевзути літні шини на зимові, в ожеледь машину буде заносити на поворотах, колеса будуть пробуксовувати, погіршиться здатність гальмувати і моментально зросте ризик аварій на дорозі.

На зимових покришках протектор більш рельєфний і глибокий, на літніх – гладкий і невеликий.
На зимових покришках протектор більш рельєфний і глибокий, на літніх – гладкий і невеликий.

Але не думайте, що важливо вчасно ставити тільки зимову гуму. Взимку водіння, безперечно, стає більш складним через погодні умови і вимагає великих умінь і навичок від водія, ніж влітку. Але кататися на зимовій гумі влітку – теж не зовсім комфортно і може вдарити по бюджету. За рахунок більш грубого протектора зимові шини на сухій і чистій дорозі дуже шумлять, але навіть це не настільки критичний фактор. Куди збитковіше їздити влітку на зимі з кожним підвищенням градусу температури від + 15°С. Це призводить до швидкого зносу протектора. Чи варто вбивати колеса, які до слова, коштують дорожче, ніж літній комплект?

Повертаючись до всесезонних шин, важливо розуміти, що вони забезпечують оптимальне зчеплення з дорожньою поверхнею при певному діапазоні плюсових і мінусових температур. Але якщо перепади різкі, і градус значно перевищує рамки граничних значень (а погодні катаклізми, як відомо, складно прогнозувати), тоді всесезонка не зможе забезпечити машині максимальне зчеплення з дорогою.

Коли потрібно перевзуватися

По закону

В останній редакції Правил Дорожнього Руху України 2019 часові рамки сезонного переходу з однієї гуми на іншу чітко не вказані. Проте чітко зазначено, що:

  • водій зобов’язаний перед виїздом перевірити і забезпечити технічно справний стан і комплектацію автомобіля (ст. 2.3, п. А);
  • технічний стан має відповідати встановленим стандартам (ст. 31.1);
  • забороняється їздити на машині, якщо гальмівний шлях перевищує допустиме значення (для легкових автомобілів – 14.7 метрів, ст. 31.4.3), і якщо є несправності або невідповідності коліс і шин певним умовам (порізи, розриви, залишкова висота малюнка нижче мінімально допустимої).

В якості рекомендації у примітці закону зазначено, що якщо водій часто експлуатує транспортний засiб в умовах слизької проїжджої частини, йому бажано ставити відповідну гуму, яка буде сприяти більш безпечній їзді.

По факту

Важливо знати при якій температурі пора міняти гуму, щоб в певний сезон вона зберігала свою ефективність і технічні характеристики.

Як правило, відштовхуються від середньодобової температури навколишнього середовища:

  • + 7°С і поступово знижується – рекомендують переходити з літніх на зимові шини;
  • від -5 до 0°C – необхідно ставити зиму якомога скоріше;
  • коли температура повітря стабілізується і не опускається нижче позначки + 10 °C – переходять з зими на літо.

В умовах помірно-континентального клімату України перехід на зимову гуму починається приблизно з середини жовтня, з першими нічними заморозками, але до перших снігових опадів. На літо – навесні: з кінця березня до початку квітня. Тобто, заміна гуми, в ідеалі, має здійснюватися двічі на рік.

Де і як краще міняти гуму

Не у кожного є можливість (та й бажання) на вихідних або після роботи засукати рукава і перевзувати машину самостійно. Тим більше, це важко робити без спеціального обладнання. Одна справа поміняти один комплект гуми з дисками на інший, просто переставити колеса. І зовсім інша справа – проводити заміну шин по сезону на одному комплекті дисків. Коли є можливість полегшити собі життя, навіть в таких питаннях як перевзування машини, – варто скористатись нею.

Перехід на сезонну гуму на шиномонтажі не тільки спрощує життя, а й робить їзду більш безпечною.
Перехід на сезонну гуму на шиномонтажі не тільки спрощує життя, а й робить їзду більш безпечною.

Найкраще звернутися в сервіс шиномонтажу, де вам запропонують відразу комплекс послуг:

  • перевзути;
  • збалансувати;
  • підкачати;
  • зробити прокатку;
  • за необхідності відновити шини (проколи, грижі, вулканізація, ремонт бічних порізів тощо).

Змінюючи гуму на шиномонтажі, прослідкуйте, щоб механік працював з усіма колесами одночасно. Так вийде одразу оцінити, чи всі колеса в однаковій мірі зносу, і куди яке треба ставити. У цілях безпеки і більш комфортної їзди шину в гіршому стані потрібно ставити на задню вісь.

Не важливо на які шини ви зібралися переходити – зимові чи літні, – важливо міняти не одне або два, а відразу 4 колеса, з однаковим покриттям і ступенем зносу. Це грає особливо важливу роль для гарної зчіпки з дорогою при екстреному гальмуванні. Причому, для рівномірного зносу за рекомендацією фахівців потрібно міняти задні і передні шини місцями кожні 8-10 тисяч кілометрів. Адже передні колеса працюють інтенсивніше, ніж задні, а перестановка дозволяє регулювати баланс зносу.

Простежте, щоб перед балансуванням майстер очистив колесо від бруду, піску, стороннього сміття (в ідеалі – промив водою), і щоб на кожному боці диску було не більше 1-2 важків, інакше колесо вважається викривленим, і його необхідно міняти.

Скільки коштує заміна гуми

Вартість шиномонтажу залежить від типу кузова машини і радіуса коліс. Чим він менше, тим дешевше перевзувати. Міняти гуму на паркетниках, мікроавтобусах, джипах – вдвічі, а то і втричі дорожче, порівняно з седанами і хечбеками.

Для тих, хто хоче заощадити, Покупон приготував лайфхак – знижки до 55% на шиномонтаж в кращих сервісах вашого міста.

Де зберігати шини

Якщо у вас є зайве місце на балконі, або ніхто не буде спотикатися об гірку коліс в коридорі, можна зберігати гуму і вдома. Ідеальний варіант – коли у вас є гараж, або ви можете попроситися в гараж до друга.

Головне, щоб приміщення було сухим і закритим. Краще і правильніше зберігати шини у вертикальному положенні, а щоб не порушувати геометрію, перевертайте їх раз в два місяці. Ні в якому разі не кладіть зверху важкі предмети і не підвішуйте колеса.

Якщо вам ніде розмістити колеса у себе, рекомендуємо скористатися вигідною пропозицією від Покупона і здати гуму на зберігання з пристойною знижкою.

Читайте також:
Як і чим дезинфікувати авто
Що повинно бути в машині обов’язково у кожного водія

Коли пора купувати нову гуму

Незалежно від того, як часто ви експлуатуєте машину, рано чи пізно приходить час купувати нову гуму. Як зрозуміти, коли це необхідно робити? Орієнтуйтеся на знос і глибину протектора. У нових легкових літніх шин він становить 6-8 мм, у зимових – 8-10 мм, і у позашляховиків – 15-20 мм. Якщо ви «доїздились» до критичних 1,6 мм на літній та до 4 мм на зимовій, час купувати новий комплект шин. Чим зношеніший протектор, тим автомобіль схильніший до аквапланування (повної або часткової втрати зчеплення з дорогою).

Визначити рівень зносу можна за спеціальними індикаторами на шині.
Визначити рівень зносу можна за спеціальними індикаторами на шині.

Висоту протектора можна виміряти лінійкою з глибиноміром, штангенциркулем, 10-копійчаною монетою (чим менше її ободок закриває бортик насічки, тим актуальнішою стає купівля нової гуми), за спеціальним індикатором зносу або кольоровому шару (залежить від виробника).

Старі шини, які не придатні до експлуатації здають в пункти утилізації.

Тепер ви знаєте, коли переходять з зимової гуми на літню і навпаки. Слідкуйте за календарем і термометром і вчасно бронюйте чергу на шиномонтаж – розпал сезону супроводжується величезними чергами і щільним графіком. Якщо залишилися питання, запитуйте в коментарях.

Залишити коментар
Ваш e-mail не буде опубліковано. Обов'язкові поля відмічено *