Коли потрібно міняти гуму на авто

Одне з правил сумлінного водія – вчасно перевзутися, адже безпека на дорозі на 70% залежить від гуми. BlogPokuponTeam розповість чому, коли і як часто необхідно міняти гуму, а також де перевзуватися зі знижкою до 35%.

Читайте в нашому огляді:

Чому необхідно перевзувати машину

Здавалося б, навіщо переходити з літньої гуми на зимову (чи навпаки), якщо колеса не мерзнуть, не пітніють та є більш універсальний варіант – так звана всесезонка 2 в 1. Але різниця є, і суттєва.

Протектор

Це візерунок і глибина малюнка. На зимовій він глибший, асиметричний і спрямований. Це потрібно для максимально кращого зчеплення коліс з дорогою, а отже – стійкості, маневреності та безпеки в екстремальних погодних умовах. Влітку спокійно можна їздити на звичайнісінькій симетричній (бюджетні моделі) або спрямованій гумі.

На зимових шинах протектор більш рельєфний і глибокий, на літніх – гладкий і мілкий
На зимових шинах протектор більш рельєфний і глибокий, на літніх – гладкий і мілкий

Фізико-хімічні властивості

Матеріал по-різному веде себе при тій чи іншій температурі навколишнього середовища. Сезонні шини на літо і зиму будуть відрізнятися формулою складу: змістом натурального і штучного каучуку, масел, смол, сірки, технічного вуглецю та інших елементів.

Літня гума більш тверда і жорстка. При перших легких заморозках, не кажучи вже про значну мінусову температуру взимку, вона дубіє і через деякий час повністю втрачає пластичність, перетворюючись на склоподібну масу з повною відсутністю тертя і зчеплення з дорожнім покриттям.

Якщо взимку не ставити зимову гуму, в ожеледь машину буде заносити на поворотах, колеса будуть пробуксовувати, гальмувати стане складніше і моментально підвищиться ризик аварій на дорогах.

Зимова гума за своїми властивостями – більш м’яка і адаптована під низькі температури. Не змінювати її на літо – дуже небезпечно, дискомфортно і марнотратно. За рахунок більш грубого протектора зимові шини дуже шумлять на сухій і чистій дорозі, а гальмівний шлях при плюсових температурах різко збільшується. Плюс кожне підвищення температури на 15 градусів прискорює знос протектора (а комплект зимової гуми, до слова, коштує дорожче, ніж літньої).

Гума для зими має інший склад, ніж гума на літо. Навіть при низьких мінусових температурах, зимові шини не втрачають свої властивості і забезпечують відмінне зчеплення з дорогою.
Гума для зими має інший склад, ніж гума на літо. Навіть при низьких мінусових температурах, зимові шини не втрачають свої властивості і забезпечують відмінне зчеплення з дорогою.

Всесезонні шини

Хтось вважає за краще ставити всесезонку, щоб не міняти часто колеса. Це має сенс, якщо ви розумієте, що універсальні шини забезпечують оптимальне зчеплення з дорожньою поверхнею при певному діапазоні плюсових і мінусових температур. При різких перепадах, або коливаннях поза допустимих меж (а погодні катаклізми, як відомо, складно прогнозувати), всесезонна гума не зможе забезпечити машині безпечне зчеплення з дорогою.

Коли потрібно перевзуватися

По закону

В Правилах дорожнього руху України часові рамки сезонного переходу з однієї гуми на іншу чітко не вказані. Проте конкретно зазначено, що: 

  • водій зобов’язаний перед виїздом перевірити і забезпечити технічно справний стан і комплектацію автомобіля (ст. 2.3, п. А);
  • технічний стан машини має відповідати встановленим стандартам (ст. 31.1);
  • забороняється їздити на машині, якщо гальмівний шлях перевищує допустиме значення (для легкових автомобілів – 14.7 метрів, ст. 31.4.3) і якщо є несправності або невідповідності коліс і шин певним умовам (порізи, розриви, залишкова висота малюнка нижче мінімально допустимої).

В якості рекомендації у примітці закону зазначено, що якщо водій часто експлуатує транспортний засiб в умовах слизької проїжджої частини, йому бажано ставити відповідну гуму, яка буде сприяти більш безпечній їзді.

По факту

Важливо знати при якій температурі час міняти гуму, щоб в певний сезон вона зберігала свою ефективність і технічні характеристики.

Як правило, відштовхуються від середньодобової температури навколишнього середовища: 

  • + 7°С і поступово знижується – рекомендують переходити з літніх на зимові шини;
  • від -5 до 0°C – необхідно ставити зиму якомога швидше;
  • стабільно + 10°C і вище – переходять з зими на літо.

В умовах помірно-континентального клімату України перехід на зимову гуму починається приблизно з середини жовтня, з першими нічними заморозками, але до перших снігових опадів. На літо – навесні: з кінця березня до початку квітня. Таким чином, заміна гуми має відбуватися в ідеалі двічі на рік.

Де і як краще міняти гуму

Не в кожного є можливість (та й бажання) на вихідних або після роботи, засукавши рукава, перевзувати машину самостійно. Тим більше, це важко робити без спеціального обладнання – щонайменше домкрата і балонного ключа. Одна справа поміняти один комплект гуми з дисками на інший, просто переставити колеса. І зовсім інша – проводити заміну шин на одному комплекті дисків відповідно до сезону. Коли є можливість полегшити собі життя, навіть в таких питаннях як перевзування машини, – варто скористатись нею.

Ліпше звернутися в сервіс шиномонтажу, де вам запропонують відразу комплекс послуг:

  • перевзути,
  • збалансувати,
  • підкачати,
  • зробити прокатку і за необхідності відновити шини (проколи, грижі, вулканізація, ремонт бічних порізів тощо).
Перехід на сезонну гуму на шиномонтажному сервісі економить ваш час і сили
Перехід на сезонну гуму на шиномонтажному сервісі економить ваш час і сили

Змінюючи гуму на шиномонтажі, прослідкуйте, щоб механік працював з усіма колесами одночасно. Так вийде одразу оцінити, чи всі вони однаково зносились, і куди яке треба ставити. В цілях безпеки і більш комфортної їзди шину в гіршому стані потрібно переставляти на задню вісь.

Не важливо на які шини ви зібрались переходити – зимові чи літні, – важливо міняти не одне або два, а відразу 4 колеса, з однаковим покриттям і ступенем зносу. Це грає особливо важливу роль для гарного зчеплення з дорогою при екстреному гальмуванні. Причому, для рівномірного зношування за рекомендацією фахівців потрібно міняти задні і передні шини місцями кожні 8-10 тисяч кілометрів пробігу. Передні колеса працюють інтенсивніше, ніж задні, а перестановка дозволяє регулювати баланс зносу.

Простежте, щоб перед балансуванням майстер очистив колесо від бруду, піску, стороннього сміття (в ідеалі – промив водою), і щоб з кожного боку на диску було не більше 1-2 грузиків, інакше колесо вважається викривленим, і його необхідно міняти.

Скільки коштує заміна гуми

Вартість шиномонтажу залежить від типу кузова машини і радіуса коліс. Чим він менше, тим дешевше перевзувати. Міняти гуму на паркетниках, мікроавтобусах, джипах – вдвічі, а то і втричі дорожче, порівняно з седанами і хечбеками.

Для тих, хто хоче заощадити, Покупон приготував лайфхак – знижки до 55% на шиномонтаж в кращих сервісах вашого міста.

Читайте також:
Як і чим дезинфікувати авто
Що обов’язково повинно бути в машині у водія

Де зберігати шини

Якщо у вас є зайве місце на балконі, або ніхто не буде спотикатися об гірку коліс в передпокої, можна зберігати колеса і вдома. В іншому випадку доведеться шукати альтернативу: в гаражі, на дачі або на спеціальному складі для тимчасового сезонного зберігання шин.

Головне, щоб приміщення було сухим і закритим. Правильно зберігати шини у вертикальному положенні, а щоб не порушувати геометрію, їх потрібно перевертати раз у два місяці. Ні в якому разі не кладіть зверху важкі предмети і не підвішуйте колеса.

Важливо правильно зберігати шини до наступного сезону
Важливо правильно зберігати шини до наступного сезону

Коли час купувати нову гуму

Незалежно від того, як часто ви експлуатуєте машину, рано чи пізно приходить час купувати нову гуму. Як зрозуміти, коли це необхідно робити? Орієнтуйтеся на стан і глибину протектора. У нових легкових літніх шин він становить 6-8 мм, у зимових – 8-10 мм, а в позашляховиків – 15-20 мм.

Якщо ви «доїздились» до критичних 1,6 мм на літній та до 4 мм на зимовій, час купувати новий комплект шин. Чим більше стерся протектор, тим більше автомобіль схильний до аквапланування (повної або часткової втрати зчеплення з дорогою).

Визначити рівень зносу можна за спеціальними індикаторами на шині
Визначити рівень зносу можна за спеціальними індикаторами на шині

Висоту протектора можна виміряти кількома способами:

  • лінійкою з глибиноміром,
  • штангенциркулем,
  • 10-копійчаною монетою (чим менше її обідок закриває бортик насічки, тим актуальнішою стає купівля нової гуми),
  • за спеціальним індикатором зносу або кольоровим шаром (залежить від виробника).

Старі шини, які не придатні до експлуатації, варто здавати в пункти утилізації задля збереження довкілля або залишати безпосередньо на сервісі.

Тепер ви знаєте, коли переходять з зимової гуми на літню і навпаки. Слідкуйте за погодою і завчасно записуйтесь на шиномонтаж – в розпал сезону у майстрів великий потік машин. А ви міняєте гуму? – діліться в коментарях.

Залишити коментар
Ваш e-mail не буде опубліковано. Обов'язкові поля відмічено *