Додаток «Дія» — які державні послуги можна отримати онлайн

Пара кліків у смартфоні замість простоювання в чергах, щоб отримати державні послуги — зміна прописки, допомога по безробіттю або на дитину, відкриття ФОП, оплата штрафів ПДР та багато інших — додаток «Дія» робить це реальним. Докладніше про можливості порталу, які вже доступні й незабаром з’являться, розповість #PokuponBlogTeam.

Читайте:

«Дія» — що це і для чого

«Дія» — скорочено від «Держава і я» — мобільний додаток та вебпортал, розроблені Міністерством цифрової трансформації України в рамках національної програми «Держава у смартфоні».

Програма дозволяє зберігати цифрові документи (внутрішній та закордонний паспорт, права водія, ідентифікаційний код, свідоцтва про народження дитини, сертифікати про вакцинацію від covid) на смартфоні, та передавати їх копії для отримання різних послуг у банківській, поштовій, туристичній та інших сферах.

За допомогою додатка та/або порталу будуть надаватися різні державні послуги для підприємців та приватних осіб — реєстрація ФОП, поміняти прописку, сплатити штрафи правил дорожнього руху, підписувати документи (електронний підпис) та багато іншого — докладніше про них розповімо далі. До 2023 року планується перевести 100% державних послуг онлайн.

Програма Дія не зберігає персональні дані, тому їх витік неможливий

Завантажити та встановити мобільний додаток «Дія» можна безкоштовно на будь-який смартфон Android або iOS.

Реєстрація

Зареєструвати себе в «Дії» можна одним зі способів:

✅ID-карта або закордонний паспорт:

  1. Зайдіть до програми та виберіть авторизацію через NFC.
  2. Сфотографуйте зворотний бік ID-карти або першу сторінку закордонного паспорта з фото.
  3. Потім прикладіть документ до задньої панелі телефону для зчитування даних через датчик NFC.
  4. Підтвердіть особистість за допомогою PhotoID.

✅BankID

  1. Виберіть у програмі свій банк зі списку приєднаних до системи.
  2. Увійдіть до кабінету інтернет-банкінгу та погодьтеся на передачу даних до Дії.
  3. Задайте авторизацію у програмі через код-пароль, FaceID або за відбитком пальця.

Як створити «Дія Підпис»

«Дія.Підпис» — це електронний підпис — аналог реального підпису, по суті, необхідний для підтвердження особи під час підписання цифрових документів в електронному форматі (PDF та інші) та отримання електронних держпослуг через додаток та портал.

Електронний підпис «Дія.Підпис» також допомагає легше авторизуватись на держпорталах. Наприклад, щоб увійти до кабінету платника податків потрібно зайти на сайт податкової та відсканувати через додаток QR-код.

Як згенерувати

  1. Увійдіть у програму «Дія».
  2. Натисніть кнопку «Меню» внизу праворуч.
  3. Виберіть «Дія.Підпис» → «Створити».
  4. Підтвердіть свою особистість через активовану фронтальну камеру: повільно повертайте голову вліво-вправо, щоб програма ідентифікувала вашу особу. Рамочки повинні залишатися зеленими – якщо стають червоними, отже, ви щось робите не так.
  5. Після підтвердження введіть пароль із 5 цифр.
Переглянути свій електронний підпис можна у підменю «Дія.Підпис»
Переглянути свій електронний підпис можна у підменю «Дія.Підпис»

Детальніше як створити Дія Підпис дивіться у відео:

Як використовувати

  1. Виберіть документ, який потрібно підписати.
  2. Поставте електронний підпис.
  3. Підтвердіть свою особистість через один із варіантів авторизації.
  4. Введіть пароль-підтвердження з 5 цифр.
Як підписати документи через «Дія.Підпис»
Як підписати документи через «Дія.Підпис»

Які послуги доступні в «Дії» онлайн

Додаток та портал «Дія» продовжують активно розвиватися та поповнюватися новими доступними функціями.

е-Документи

Україна першою у світі зрівняла у юридичних правах паперові та електронні документи. Відтепер паспорт у телефоні в «Дія» можна використовувати для отримання відправлень поштою, адміністративних, фінансових, банківських, туристичних послуг тощо, поділиться техпаспортом (шерінг техпаспорта) на автомобіль з іншим водієм (дружина, діти, інші).

Щоб додати техпаспорт, ID-карту, електронний студентський, довідку «переселенця» та інші документи — достатньо зареєструватися в «Дія», і програма автоматично згенерує їх на основі даних із державних реєстрів. Вони будуть доступні й в режимі офлайн, але важливим фактором при звірці даних буде дата останнього оновлення документа в додатку.

Сертифікати про вакцинацію

У додатку можна зручно та швидко сформувати персональні (і дитячі) міжнародні та внутрішні COVID-сертифікати про вакцинацію з QR-кодом, який необхідний для пересування та отримання послуг в умовах карантину. Після отримання 1-ї, 2-ї або бустерної дози, на запит програма підтягує сертифікат з eHealth у перелік ваших документів протягом 10 хвилин.

Вакцинація — єдиний ефективний спосіб подолання пандемії COVID-19.

Аналогічно підтягується і результат ПЛР-тесту з однієї із лабораторій, підключених до електронної системи охорони здоров’я. Такий сертифікат діятиме 72 години з моменту здачі аналізу.

Читайте також:
Вакцинація від Covid-19: все, що потрібно знати про вакцини
Тест на коронавірус COVID-19: ціна, де зробити, як підготуватися до аналізу, результати
Сертифікат про вакцинацію від ковіда в Україні: що дає, скільки діє і де оформити

єПідтримка

е Підтримка — одноразова виплата по 1000 грн усім громадянам України віком від 14 років з повним курсом вакцинації («зелений» COVID-сертифікат) та по 500 грн після бустерної дози (виплати з 14 березня 2022). Для отримання потрібно лише подати заявку в додатку, вказавши банк, в якому хочете отримати картку. При цьому не обов’язково випускати пластикову – розраховуватись можна онлайн або за допомогою NFC на касі через термінал.

Зміна прописки

Змінити та одночасно знятися з реєстрації місця проживання тепер можна онлайн. Потрібно подати заяву в Дії й протягом одного або декількох днів зможете поміняти прописку без необхідності кудись ходити.

Довідка про несудимість

Найважливіший документ для оформлення на роботу, опіки, набуття громадянства, вступу в територіальну оборону, виїзду за кордон тепер можна оформити онлайн. Щоправда, перевірка та оформлення довідки займе близько 1 місяця, оскільки обробкою заявок займаються все ще люди.

Електронний лікарняний лист

Після того, як сімейний лікар ухвалив рішення про непрацездатність пацієнта, він заносить відповідну інформацію до бази електронної медичної системи. Звідти лікарняний лист автоматично перенаправляється в особистий кабінет у Пенсійному фонді до розділу «Аркуш непрацездатності» та у додатку «Дія», і буде видно як для пацієнта, так і для його роботодавця.

Оплата штрафів ПДР та виконавчих проваджень

Для отримання відповідної інформації в програмі зайдіть у розділ «Послуги» → «Штрафи за порушення правил дорожнього руху» або «Виконавчі провадження». І там безпосередньо їх можна сплатити.

Зареєструвати шлюб

Ця послуга працює у тестовому режимі. У додатку можна подати заявку, обравши бажану дату і час для одруження, а потім прийти до РАГСу і поставити свої підписи.

єМалятко

Комплексна послуга для батьків, покликана спростити та прискорити процес реєстрації новонародженого, та оформлення до 9 держпослуг від різних органів влади, необхідних при народженні дитини, онлайн. У тому числі призначення державної фінансової допомоги (10 320 грн перша виплата, потім по 860 грн щомісяця протягом 3 років) та допомоги для багатодітних сімей.

Оформлення субсидій

Позбавте себе від утомливих черг у ЦНАП з купою папірців. Якщо вам потрібна фінансова допомога в оплаті комунальних послуг, подайте заяву, підписану електронним підписом у додатку або на порталі Дія, і вона автоматично надійде до органів соцзахисту протягом 30 хвилин.

«Дія.Цифрова Освіта»

Онлайн-платформа розвитку цифрової грамотності українців. Містить безкоштовне тестування, після проходження якого ви отримуєте сертифікат державного зразка для резюме, подкасти та інший актуальний матеріал по темі.

«Дія.Сіті»

Унікальний онлайн-простір, щоб вести бізнес прозоро та вигідно, завдяки комфортним податковим умовам — ПДФО 5%, ЄСВ 22% від мінімальної зарплати, військовий збір 1,5%. А ефективні інструменти, як український фонд стартапів, дозволяють компаніям легше залучати іноземні інвестиції та залучати додаткові механізми захисту нематеріальних активів.

Реєстрація ФОП

Відкрити ФОП через Дію в автоматичному режимі без участі державного реєстратора можна лише за 10 хвилин — вибрати загальну чи спрощену систему оподаткування тощо. На оформлення заяви на закриття ФОП потрібно до 2 хвилин. Кількість послуг для підприємців у майбутньому розширюватиметься.

еБабуся

В рамках національного проекту «Держава і я» вакциновані українці віком від 60 років можуть отримати безкоштовний смартфон із пільговим доступом до інтернету. Для цього потрібно подати заявку онлайн або до ЦНАП.

Проект «Слухай»

Найбільша безкоштовна онлайн-бібліотека аудіокниг українською, озвучених голосами українських зірок. Серед іншого тут є добірка 60 аудіокниг із творами української літератури з програми ЗНО.

Портал та мобільний додаток «Дія» вже роблять життя українців простішим. А ви вже користуєтесь електронними послугами? Діліться у коментарях 🙂

Залишити коментар
Ваш e-mail не буде опубліковано. Обов'язкові поля відмічено *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.