Чому бізнесу варто переходити на українські IT-рішення: що пропонує CDP eSputnik

Нині український бізнес переживає чи не найважчі часи через криваву війну, яку почала росія проти нашого народу. Відмова від усіх російських продуктів – один із важливих кроків, які ми повинні зробити. Не є винятком і ІТ-сфера. Українська спільнота айтівців створює рішення, які успішно використовують закордонні компанії, тому і для вітчизняних вони зможуть бути корисними. У цій статті наш партнер – українська IT-компанія eSputnik – розповість про можливості своєї платформи для українського середнього та великого бізнесу у сфері діджитал.

Що пропонує компанія

eSputnik це платформа клієнтських даних (CDP) ecommerce і маркетплейсів, яка дозволяє бізнесу автоматизувати утримання клієнтів, покращувати користувальницький досвід і продавати більше.

Компанія починала як ESP-платформа, поступово розширюючи автоматизацію розсилок і можливості аналізу та роботи з аудиторією. Зараз платформа надає всі необхідні інструменти для надсилання кампаній через email, SMS, web і mobile push, Viber в одній системі.

Серед українських клієнтів eSputnik є ті, які зростали разом із компанією і першими випробували функціонал: «Фокстрот», ALLO, «Епіцентр», Comfy, Shafa, Kasta, leBoutique, Busfor, BlaBlaCar, EVA, Gold.ua, Multiplex, маркетплейс послуг зі знижками Покупон, Yakaboo, Stylus, Citrus, Prom.ua, «Антошка», Parfums.ua, Watsons, apteka911.ua, Varus.

Система може збирати дані про користувачів з усіх доступних каналів, аналізувати та автоматично реагувати на дії аудиторії за допомогою розсилок. Розглянемо детальніше основний функціонал.

  1. Збір даних

Платформа збирає first party data аудиторії (дані, які бізнес може отримувати зі свого сайту/застосунку або офлайн) з усіх підключених джерел і обʼєднує їх у єдиному профілі клієнта.
В eSputnik доступні такі канали для збору та подальшої комунікації:

eSputnik вміє ідентифікувати користувача через будь-який канал взаємодії: це може бути сайт, застосунок або офлайн-точка. Наприклад, відвідувач магазину вказує менеджеру контактні дані і може отримати персоналізовану добірку рекомендацій, адже менеджер бачить всю історію взаємодії з клієнтом. Система впізнає користувача, навіть якщо той не авторизований в особистому кабінеті, а переходить на сайт через посилання в емейлі.

  • сайт;
  • застосунок;
  • email;
  • SMS;
  • Viber;
  • web, mobile, in-app push;
  • app inbox;
  • офлайн.

Також профіль клієнта можна збагачувати із зовнішніх офлайн- та онлайн-джерел (Firebase, BigQuery, PostgreSQL, HTTP, Google Sheets, Events API).

  1. Омніканальність

Омніканальність передбачає вибудовування системи навколо клієнта, це стосується:

  • збору інформації та обміну нею – усі канали підтримують і доповнюють один одного;
  • комунікації з клієнтами – задля комплексного спілкування ми використовуємо звʼязку каналів залежно від цілей кампанії.

Наприклад, якщо проводиться розпродаж, можна використати такий сценарій:

  1. Еmail із анонсом. Якщо його не відкрито →
  2. Еmail із sale-пропозиціями. Якщо протягом 3 днів емейл відкрито, але не виконана цільова дія (додав до кошика або замовив) →
  3. Push. Якщо не відкрито або відкрито, але не виконана цільова дія →
  4. Через 2 дні повідомлення у Viber із нагадуванням про закінчення акції.

Омніканальність дозволяє звести в єдину систему всі канали спілкування з клієнтом, збільшити ефективність і визначити, який із них найефективніший для вашого бізнесу з точки зору витрат і отримання результату.

Ця модель має перевагу над мультиканальністю, де канали розрізнені – кожен збирає свої дані та використовує їх обмежено.

  1. Поглиблена сегментація

Сегментація дає можливість розділити аудиторію на групи та працювати з кожною окремо – використовувати різні тригери, надсилати різний контент. В eSputnik можна організувати роботу зі стандартними сегментами – наприклад, відправити емейл тим підписникам, які не прочитали минулий. Для цього достатньо додати ці налаштування під час планування основної розсилки.

Також є можливість використовувати поглиблену сегментацію по івентах. Подією може бути конкретна дія, а можна виокремити будь-який параметр і зробити на його основі сегмент. Наприклад, замовлення на 1000 грн, купівля конкретного товару раз на місяць і т. д. Параметри можна комбінувати (до 50 умов) і створювати супервузькі сегменти.

Поглиблена сегментація
  1. Персональні рекомендації на основі AI

Персональні рекомендації – це можливість пропонувати користувачам саме те, що їм потрібно. За допомогою eSputnik можна робити такі рекомендації на сайті, у розсилках, офлайн. Нейронна мережа аналізує великий масив даних клієнтів, їхню поведінку та може виявляти навіть неочевидні зв’язки в купівельній поведінці. У системі доступні найприбутковіші алгоритми.

Персональні рекомендації на основі AI

Також є можливість налаштувати їхню роботу з урахуванням специфіки бізнесу. Для цього data engineers коригують мережу в процесі навчання. Ви бачили такі товарні рекомендації на сайті «Покупон». Оскільки маркетплейс має понад 8000 пропозицій, користувачам треба допомогти з вибором. Персональні рекомендації формуються на основі даних контакту (перегляди, купування, поведінка). 

Персональні рекомендації на Покупон

Для блоку «Купують разом» враховуються товари, які купували люди, що придбали цю акцію. Інші блоки, у яких маркетплейс використовує рекомендації, і алгоритми їхнього формування детально описані в цьому кейсі. Рекомендації дозволили «Покупону» отримати +16% прибутку. 

Шукайте вигідні акції на курси і тренінги з особистісного та професійного розвитку на сайті Покупон зі знижками до 90%.

  1. Багатомовність

В eSputnik можна створювати декілька мовних версій одного повідомлення. Система самостійно визначає, яку версію треба відправити користувачеві, на основі даних про мову браузера чи застосунку. Наш досвід свідчить, така автоматизація заощаджує до 20 годин робочого часу на місяць.

Багатомовні повідовлення у eSputnik
  1. Аналітика

Деталізовані звіти дозволяють маркетологу вивчити аудиторію та окупність для кожного сегмента. У системі звіти оновлюються в режимі реального часу:

  • динаміка активності в розсилках – у стандартному звіті можна побачити відкриття, помилки, скарги, відписки, карту кліків, візуалізацію доходів (кількість замовлень після розсилки та середній чек покупки);
  • когортний аналіз – допомагає відстежувати активність контактів у конкретний момент часу після створення в системі. Звіт допомагає зрозуміти, наскільки ефективно працює стратегія утримання, та побачити закономірності в життєвому циклі підписників;
Аналітика в eSputnik
  • RFM-аналіз – допомагає дослідити купівельну активність клієнтів і активність у розсилках. Це один з ефективних способів сегментації бази клієнтів задля збільшення повторних покупок. Аналіз допомагає бізнесу прогнозувати майбутні дії клієнта, ґрунтуючись на його попередній поведінці. У цьому звіті можна відразу ж працювати із сегментами, налаштовувати тригери.
Аналітика продажів
  • Інтеграції з BigQuery та PostgreSQL

Досить часто великий бізнес використовує Google BigQuery та PostgreSQL для аналізу даних клієнтів і їхньої поведінки, збору інформації з офлайну. В eSputnik є можливість інтеграції з цими базами. Це дозволяє організувати швидкий обмін інформацією між платформами та автоматизувати бізнес-процеси. Після налаштування передачі даних стають доступні всі функції CDP: створення клієнтського профілю, його збагачення, кросканальна ідентифікація, організація омніканальної комунікації.

Читайте також:
✔️ Як швидко самому вивчити англійську мову
✔️ Фільми та серіали для вивчення англійської
✔️ Прийоми і техніки вивчення німецької
✔️ Кращі книги з психології і саморозвитку

Ми описали основний функціонал, та в eSputnik є набагато більше: AMP для email, стратегія частоти розсилок, тригери, сегментація за геолокацією, трекінг замовлень і покупок та ін. Усі ці інструменти обʼєднані в одній системі, яка допомагає бізнесу будувати довіру та лояльність аудиторії через автоматизовану та корисну комунікацію з кожним клієнтом.

Отже, якщо ви шукаєте рішення для свого бізнесу – використовуйте українське!

© Матеріал складено у співавторстві зі спеціалістами з маркетингу компанії еSputnik.

1 коментар
  • Sergey

    Как для меня, всему бизнесу рано или поздно нужно вступать в it, интернет технологии и тд. Нужно начинать создавать свои сайты, делать их рекламу, что принесет вам. очень много новых клиентов, а с ними и прибыль. Могу порекомендовать компанию, которая занимается этим – https://www.adspace-marketing.com/

Залишити коментар
Ваш e-mail не буде опубліковано. Обов'язкові поля відмічено *