Як писати мотиваційний лист для вступу: вимоги до мотиваційного листа
Мотиваційний лист, мабуть, один із найважливіших документів для вступу до університету та до коледжу в Україні у 2024 році. І якщо для американців написання мотиваційного листа – традиційна практика, то для українців це відносно новий досвід. Важливо не тільки знати вимоги до мотиваційного листа, але й як правильно його писати, щоб структура та зміст не лише вписувалися у правила, а й справили належне враження на виборчу комісію та деканат.
BlogPokuponTeam розкаже, як написати мотиваційний лист для вступу, підкаже з чого почати, розповість про правила написання, оформлення та надасть приклади.
4 акцій
Мотиваційний лист для вступу – коли та кому потрібно писати
Мотиваційний лист – це документ, у якому абітурієнт описує свої мотиви, цілі, інтереси та кваліфікацію в контексті освіти, вже здобутого професійного досвіду чи особистих досягнень. Написання листа призначене для того, щоб виділити вступника серед інших абітурієнтів та переконати приймальну комісію у здатності до навчання та щирому бажанні отримати своє місце у ВНЗ.
У 2024 році в Україні для вступу в університет на бакалавріат, на магістратуру, аспірантуру, у коледж до основних вступних документів потрібне й написання мотиваційного листа. У більшості універів та професійно-технічних училищах цей лист є обов’язковим, але не скрізь, тому перед подачею документів дізнайтеся, умови вступу 2024 до ВНЗ та уточніть у приймальній комісії точний перелік документів.
Також зверніть увагу, що зміст мотиваційного листа залежить від обраної спеціальності. Тобто, якщо претендент подає документи на п’ять різних факультетів, то має написати і п’ять різних мотиваційних листів із виділенням своїх найкращих рис та описом мотивів саме для цієї спеціальності.
50 акцій
Оформлення мотиваційного листа, вимоги для вступу до коледжу та університету
У зв’язку з військовим станом подання документів до ВНЗ здійснюється переважно в електронному вигляді через особистий кабінет абітурієнта на сайті ЄДЕБО. Для цього потрібно написати або вставити готовий текст листа у спеціальне віконце у розділі «Подання заяв на вступ».
Прийом роздрукованих, написаних від руки мотиваційних листів здійснюється лише у разі подання документів до ВНЗ у паперовій формі (доступно для невеликої категорії абітурієнтів).
Зверніть увагу, що одна сесія в електронному кабінеті не повинна перевищувати 120 хвилин, інакше заповнені дані не збережуться. Щоб уникнути втрати інформації, рекомендують заздалегідь писати мотиваційний лист і копіювати готовий текст у вікно подачі документів. Після того, як лист отримає статус «Зареєстровано» – редагування тексту неможливе.
Щодо вимог до написання листа (обсяг, шрифт, структура, формат) – у кожного навчального закладу вони свої. Щоб їх дізнатися потрібно обрати університет, факультет, що цікавить, і в колонці «Назва іспиту» біля напису «Мотиваційний лист» натиснути на посилання «Вимоги». Саме вікно для додавання листа вміщує до 20 тисяч символів, але, наприклад, вимоги університету можуть бути від 300 до 700 символів. Для вступу на кафедру іноземних мов може знадобитися лист англійською або іншою обраною мовою курсу. Всіх правил важливо дотримуватись – так у абітурієнта більше шансів піднятися вище в рейтинговому списку відбору.
Якщо не впевнені, що зможете написати мотиваційний лист іноземною мовою – підтягнути свої знання допоможуть мовні курси. Записуйтесь на заняття зі знижкою до 95% від Покупона і все вийде.
1 акцій
Структура мотиваційного листа – приклади та рекомендації
Мотиваційний лист ㅡ діловий документ із шапкою та зверненням до ректора або приймальної комісії.
Основна маса мотиваційних листів поділяється на дві категорії:
- неструктуроване есе – лист про цілі, мотиви, досягнення у вільній формі. У такому форматі університет обмежує написання лише обсягом символів.
- лист-інтерв’ю – відповіді на заздалегідь підготовлені навчальним закладом питання.
І якщо з відповідями на запитання все логічно та зрозуміло, то з есею є певні тонкощі. Незважаючи на те, що форма написання вільна, все ж таки плану потрібно дотримуватися. Правильно складений текст повинен включати введення (вступ), основну частину (тіло) та заключення (висновок).
Есе не можна копіювати з Інтернету і не рекомендується використовувати шаблони фраз. Щоб зачепити приймальну комісію, текст повинен бути «живим» і щирим, що складається виключно з ваших думок.
Вступ краще почати з оригінальної короткої історії або кумедного моменту, коли ви зрозуміли, що хочете вступити саме на цю спеціальність. Введення має відповісти на запитання «Чому ви тут?».
Основна частина також має певну побудову. Цей шматок тексту повинен містити ваше минуле, нинішнє та майбутнє.
Наприклад:
- спочатку описується вже існуючий досвід;
- середня частина – що вам потрібне для посилення цього досвіду (хочу вчитися, щоб розвинути свої навички…).
- кінець «тіла» тексту – чому ця програма вам підходить, чого ви, навчаючись тут, зможете досягти.
Висновок – результат написаного раніше, коротке резюмування змісту з надією на подальше навчання. Висновки мають залишити гарне враження у читача, у цій частині тексту не використовуйте самокритику чи негатив. Навести на правильні думки допоможуть питання: «Чим я запам’ятаюсь?», «Який висновок має зробити відбіркова комісія?». Хороший лайфхак завершення тексту – зв’язка найпершої думки у вступі з останньою.
Написання мотиваційного листа – це ваша маленька історія, в якій має бути глибина та деталі. Щоб зачепити читача, не варто розпорошуватися і згадувати всі моменти, які навели вас на думку вчитися саме тут. Ви просто не зможете з обмеженнями за обсягом слів описати кожен випадок, а якщо й зможете, то це буде сухий байдужий набір фраз. Краще вибрати одну історію з життя, один найяскравіший момент самоусвідомлення та розповісти про нього з емоціями, які ви відчували тоді.
Також не рекомендується використовувати нейромережі, на кшталт ChatGPT. І причина все та ж: алгоритм не знає вас як людину, він пише без почуттів, які так важливі і здатні виділити вас із маси інших претендентів.
Для написання мотиваційного листа важливо виділити час – місяць і більше. Так ви зможете обміркувати свої цілі та не впустити головних моментів.
Нервуєтеся перед іспитами? Через постійну тривожність плутаються думки та складно зосередитися? – якщо не вдається самостійно впоратись з переживаннями – психологи надають консультації як офлайн, так і онлайн. Фахівець допоможе впоратися із цим станом та розібратися у глибинних причинах тривожності.
Приклад мотиваційного листа
Шаблон мотиваційного листа наведений українською, оскільки писати його потрібно виключно державною мовою.
33 акцій
Ідеальний мотиваційний лист – як покращити написане
Часто при довгому написанні мотиваційних листів, та й будь-яких інших текстів, увага розсіюється і люди припускаються банальних орфографічних та стилістичних помилок, яких навіть не помічають. Тому перед відправкою листа відкладіть його на кілька днів і тільки потім перечитайте заново, по можливості дайте почитати іншим людям і поцікавтеся їх думкою з приводу написаного.
Втомилися від постійного навчання? Щоб розвантажити голову, трохи відпочити від навчання та приступити до нього з новими силами – важливо робити паузи. Шукайте на Покупон знижки на розваги та набирайтеся сил для нових звершень.
Не використовуйте занадто «розумних» слів зі словника, текст повинен читатися легко та доступно для всіх. Пам’ятайте, що нехай мотиваційний лист і має правила написання, дружній стиль вітається.
Як уникнути поширених помилок:
- Нудний початок – це провал. Лист зобов’язаний зачепити з перших фраз, щоб бажання його прочитати тільки збільшилося.
- Не дублюйте інформацію зі свого резюме чи інших документів. Розкажіть про досвід своїми словами, а не сухими фактами.
- Не забувайте, що лист має певну тему. Після постійних доробок, довгого написання та обдумувань від неї можна ненароком відійти і не відповісти на головне, поставлене комісією, питання. А це може сприйматися як несерйозне ставлення до професії або банальне невміння дотримуватись правил.
- Глибина та почуття у написанні – те, від чого не можна відхрещуватися. Текст без емоцій нудний та не розкриває вашої мотивації.
- Деталі – хороший текст, що запам’ятовується, повинен містити подробиці, саме вони захоплюють увагу. Перед тим, як писати листа, згадайте, що ще відбувалося в той момент, у тій історії, про яку ви розповідаєте. Можливо, ці деталі теж якось вплинули на вас?
- Час – ще раз нагадуємо, що це важливий момент. Не пишіть листа перед відправкою, дозвольте собі все обміркувати і сформулювати думки.
Написання мотиваційного листа дуже важливе для вступу, але в ньому немає нічого складного. Головне заздалегідь вивчити вимоги та розповісти про себе з креативом.
214 акцій
Читайте також:
✔️Як знайти комфортного для себе та дієвого психолога
✔️Книги, які слід прочитати кожному
✔️Як швидко підтягнути англійську самостійно
✔️Куди піти на побачення з дівчиною у Києві
✔️Відпочинок у Карпатах з дітьми: гайд по курортам
✔️Тренди одягу весна-літо 2024: найкращі модні образи
✔️ТОП-30+ пам’яток України: де обов’язково варто побувати
✔️Кращі комплекси з відкритим басейном у Києві і за містом
Бажаємо удачі зі вступом та сподіваємося, що наші підказки допоможуть вам створити свій ідеальний мотиваційний лист. А якщо залишилися питання – ставте у коментарях.