Квитки на потяг онлайн: як купити, забронювати або здати

Як придбати квитки на потяг

Подорожі Україною стають дедалі зручнішими, адже тепер за квитками на поїзд зовсім не обов’язково їхати на вокзал. Кілька кліків та квитки вже в кишені. BlogPokuponTeam розповість як бути мобільним, практичним та замовляти залізничні квитки онлайн.

Читайте у нашій статті:

Замовити квитки на поїзд онлайн через Укрзалізницю

Укрзалізниця ㅡ головна офіційна інституція з продажу квитків на поїзди в Україні. Замовити квитки через Укрзалізницю можна декількома способами

Чат-боти в Viber і Telegram 

Власні чат-боти Укрзалізниці ㅡ чудова альтернатива кас, адже тут можна не тільки швидко оформити квитки, а й оперативно отримати відповіді на багато питань, що хвилюють:

  • Покупка квитків онлайн.
  • Розклад поїздів та електричок.
  • Повернення квитків.
  • Актуальна інформація про прибуття, запізнення поїздів, номер колій тощо.
  • Правила перевезень.

Як знаходити та купувати квитки на поїзд через боти:

  • Перейдіть за посиланням у Viber або в Тelegram
  • Надішліть номер телефону боту та дайте згоду на обробку персональних даних.
Реєстрація в Viber чат-боті Укрзалізниця
Реєстрація в Viber чат-боті Укрзалізниця
  • Виберіть мову інтерфейсу та користуйтеся доступними послугами сервісу.
  • Щоб купити залізничні квитки, перейдіть у відповідний пункт меню і задайте основні критерії поїздки: пункт відправлення, прибуття, дату (пошук доступний на тиждень – сьогодні і 6 днів вперед).
Меню чат бота Укрзалізниці
Меню чат бота Укрзалізниці
  • Коли система знайде відповідний поїзд, вкажіть тип вагона, місце, ім’я та прізвище пасажира.
  • Після цього чат-бот Укрзалізниці сповістить про те, що квиток заброньований, сплатити його потрібно протягом 15 хвилин.
ЖД квитки потрібно сплатити протягом 15 хвилин
ЖД квитки потрібно сплатити протягом 15 хвилин
  • Якщо вам все підходить, тиснете «Беру!» та оплачуєте зручним для вас способом із запропонованих: через Apple Pay/Google Pay, карткою Visa. До речі, у пункті «Мої карти» можна прив’язати будь-яку платіжну картку, щоб щоразу при сплаті за квитки не вводити дані заново.
Способи онлайн оплати залізничних квитків
Способи онлайн оплати залізничних квитків

Особливості бронювання та купівлі квитків на поїзд у 2022

Війна вносить свої корективи навіть у налагоджені процеси. Тому зараз можливість замовлення квитків онлайн іноді обмежена через численні атаки на системи Укрзалізниці.
Якщо вам не вдається забронювати квиток через сайт або сервіси, спробуйте зробити замовлення через кілька годин або на наступний день. Якщо ж подорож термінова, то, на жаль, доведеться купувати квитки через каси.

Замовлення залізничних квитків на сайті Укрзалізниці

Офіційний сайт Укрзалізниці має більше функцій та розширений інтерфейс для покупки квитків. Основний плюс замовлення квитка на поїзд через сайт ㅡ можливість забронювати поїздку щонайменше за 30-45 днів.

Крок 1. Пошук залізничних квитків на сайті

Перейдіть на офіційний сайт Укрзалізниці та задайте в пошуку потрібні параметри: напрям «Звідки»/«Куди», дату та час відправлення, та натисніть «Пошук поїздів». Зі списку, що випадає, можна вибирати не тільки місто, але й станцію, де пасажиру зручно сісти на поїзд. Сайт дозволяє також вибрати мову інтерфейсу: українську, російську або англійську.

Пошук залізничних квитків
Пошук залізничних квитків

Якщо сервіс видав список доступних маршрутів, вам пощастило — квитки є в наявності. Кількість та категорія вільних місць відображаються праворуч до кожного рейсу:

С – сидячі (зазвичай в електричках);

П – плацкарт;

К – купе;

Л – люкс.

Список доступних маршрутів
Список доступних маршрутів

Крок 2. Оформлення електронного замовлення

Виберіть потрібний потяг, вагон, місця (одне або більше), ще раз перевірте дані і перейдіть до наступного кроку ㅡ оформлення квитків.

Виберіть місце, яке вам сподобалося. Вільні виділені блакитним кольором, зайняті - сірим.
Вільні місця виділені блакитним кольором, зайняті – сірим.

Перше, що потрібно заповнити ㅡ це ім’я та прізвище пасажира (саме тієї людини, що буде їхати, а не того, хто оформляє замовлення на сайті). Будьте уважні, оскільки після оплати електронних квитків змінити ім’я та прізвище неможливо. Доведеться робити повернення «зіпсованих» і купувати квитки заново, з вже коректними даними. 

Система не дозволить купити квитки онлайн без ідентифікації пасажира. Під час посадки на потяг ім’я та прізвище в електронному бланку повинні повністю співпадати з тими, що вказані у паспорті пасажира, інакше ви ризикуєте залишитись на пероні.
Введіть дані пасажирів
Введіть дані пасажирів

На пільговий проїзд мають право:

  • Діти віком до 6 років без надання окремого місця – безкоштовно.
  • Діти до 14 років зі знижкою до 50%.
  • Студенти денної форми навчання вищих навчальних закладів та учні професійно-технічних навчальних закладів.
  • Громадяни України віком від 60 років.
  • Учасники АТО мають право на безоплатний проїзд один раз на два роки (2 квитки ㅡ туди і назад).
  • Учасники Другої світової війни, а також інваліди Другої світової війни І-ІІ категорій.
  • Інваліди І-ІІІ категорій, люди, що супроводжують інвалідів І категорії, діти інвалідів у період з 1 жовтня до 15 травня зі знижкою на квитки 50%. 
  • Герої Радянського Союзу, герої України чи герої соціалістичної праці – 1 безкоштовний проїзд у залізничному транспорті на рік.
  • Кавалери ордена Трудової слави та Ордену слави ІІІ ступеня, чотириразові володарі медалі «За відвагу».
  • Народні депутати України на час виконання ними депутатських повноважень.

На даний момент, оформити електронні квитки на поїзд за пільговою ціною можна лише для дітей та студентів

Важливо

При купівлі пільгових квитків (дитячого, студентського, пенсійного…) під час посадки на поїзд необхідно мати під собою підтверджуючий документ (свідоцтво про народження, студентський квиток, посвідчення інваліда або пенсійне).

За бажанням, можна замовити додаткові послуги: постіль, напої, обід. 

Виберіть потрібні опції та система автоматично зробить перерахунок замовлення.

Закиньте квиток «у ​​кошик» і можна переходити до фінального етапу придбання квитка онлайн — оплати. Якщо ви знаєте точну дату повернення, саме час вибрати зворотній квиток. Система перенаправить вас на етап пошуку доступних поїздів із вже заповненими полями «Звідки»/«Куди», лише у зворотному порядку. Аналогічно пройдіть процедуру оформлення квитків та переходьте до оплати.

Крок 3. Оплата квитків на поїзд онлайн

У кошику вказується сума до оплати за вашим загальним замовленням із зазначенням усіх деталей: номер поїзду, напрямок, вагон, місця, дата та час відправлення та прибуття, тривалість поїздки, прізвище та ім’я пасажира, кількість квитків. Ще раз перевірте ще раз дані і тисніть «Оплатити».

Оплата квитків на поїзд онлайн
Оплата квитків на поїзд онлайн

У вікні кошика вкажіть контактний e-mail, куди прийде електронний квиток, прийміть умови користувацької угоди та підтвердіть замовлення. 

У вікні кошика вкажіть e-mail
У вікні кошика вкажіть e-mail

Якщо ви увійдете на сайт УЖД як зареєстрований користувач через особистий кабінет, система пропустить цей крок.

Виберіть спосіб оплати: платіжною карткою Visa, Mastercard або через цифровий гаманець Masterpass.

Так виглядає форма оплати квитка платіжною карткою
Так виглядає форма оплати квитка платіжною карткою
Так виглядає форма оплати через цифровий гаманець
Так виглядає форма оплати через цифровий гаманець

Введення ​​CVV2 коду картки ㅡ обов’язкова процедура для оплати квитків. Протокол шифрування HTTPS гарантує, що ці дані не потраплять до третіх осіб.

Після оплати на вказаний e-mail прийдуть електронні документи. Їх можна надрукувати або показати з телефону під час посадки. У разі провідник просканує QR-код спеціальним зчитувачем. 

Зверніть увагу

Обмеження на поїздки у зв’язку з Covid-19 знято. Тим не менш, треба пам’ятати, що вірус, як і раніше, існує, тому перебувати в поїзді краще в масці, менше торкатися різних поверхонь і обов’язково користуватися санітайзерами, встановленими в поїздах.

Популярні сервіси продажу квитків онлайн

Proizd.ua

Proizd.ua ㅡ просте та швидке рішення онлайн покупки залізничних квитків в Україні. Цілодобова підтримка ㅡ одна з головних переваг сервісу поряд із функцією «Є Надія». Опція автоматично відслідковує появу вільних місць у поїздах без власних витрат часу та зусиль. Якщо раптом хтось повернув квиток, сервіс повідомить про це і дозволить його забронювати.

Інтерфейс сервісу Proizd.ua
Інтерфейс сервісу Proizd.ua
Акції
Від 1 ночі зі сніданками в «City Club» у Харкові
Харків, Юрія Гагаріна проспект, 145
-50%
1580 грн
869.0 грн
Виграй SPA відпочинок на День Конституції у Буковелі
Поляниця (Івано-Франківська область), Вишня урочище, 338
-0%
0 грн
20 грн
Показати всі
2 акцій

Приват24

Приватбанк дозволяє забронювати квитки через свої офіційні сервіси. Зробити це можна як в мобільному додатку, так і через ПК, використовуючи офіційний сайт Приватбанку.

Коли потрібно відразу купити квитки «В обидві сторони» - виберіть потрібну опцію меню.
Коли потрібно відразу купити квитки «В обидві сторони» – виберіть потрібну опцію меню

Далі все просто ㅡ виберіть напрямок, тип вагона, вільні місця (верхні позначено рисою зверху, нижні – знизу) та переходьте до купівлі квитків. Аналогічно квиткам, купленим на сайті Укрзалізниці, в електронному бланку будуть вказані всі деталі подорожі.

Схема вибору місць
Схема вибору місць

Процедури типові і не займуть більше 15 хвилин. Після придбання квитка на вказану електронну пошту вам прийдуть квитки в електронній формі, також квитки зберігатимуться у додатку Приват24.

Tickets.ua

Tickets.ua ㅡ найпопулярніший сервіс онлайн бронювання та продажу залізничних квитків, а також авіаквитків та квитків на автобуси. Сервіс завжди в курсі найактуальніших маршрутів та вигідних пропозицій щодо них. До того ж тут легко знайти потрібний квиток за допомогою послуги «Шукаємо квиток за вас». Активувавши її в особистому кабінеті та вказавши потрібний маршрут з кращою датою посадки, залишається лише чекати повідомлення електронною поштою або смс-повідомлення на телефон про появу квитка.

Інтерфейс сервісу Tickets.ua
Інтерфейс сервісу Tickets.ua

E-KVYTOK

E-kvytok.ua ㅡ один із перших онлайн сервісів купівлі квитків на поїзд в Україні. Почав працювати у 2009 році. Продуманий інтерфейс дозволяє легко знайти потрібний маршрут, дізнатися про наявність вільних місць, забронювати їх на потрібну дату для подальшого розрахунку в залізничній касі, або також оплатити онлайн. Останній варіант – найзручніший, адже сервіс підтримує практично всі платіжні інструменти безготівкових розрахунків, що діють в Україні.

Інтерфейс сервісу E-KVYTOK
Інтерфейс сервісу E-KVYTOK

ANYTRAIN

Anytrain.com.ua ㅡ як і попередні сервіси пропонує стандартні опції бронювання та купівлі залізничних квитків онлайн, поряд з можливістю відстежувати наявність або появу вільних місць на маршрутах у конкретну дату. Як тільки з’явиться вільний квиток, система автоматично резервує його за вами на 90 хвилин і повідомляє про це повідомлення електронною поштою або SMS-повідомленням.

Інтерфейс сервісу ANYTRAIN
Інтерфейс сервісу ANYTRAIN

Що робити, якщо квитків онлайн немає

Ви натискаєте «знайти квитки», і через секунди пошукова система видає – «Рейси не знайдені». Можна розпаковувати валізи та сховати подальший настрій подорожувати. Але ще не все втрачено! Термін дії броні на квитки спливає за 24 години до відправлення поїзда ㅡ завжди є ймовірність, що хтось скасує поїздку та здасть їх назад. 

Будь-який з вищезгаданих сервісів продажу онлайн квитків пропонує зручну опцію моніторинг квитків, яка відстежуватиме квитки за вас. Якщо попередній пошук результатів не дав, активуйте її та просто зачекайте. Коли вільний квиток з’явиться, ви дізнаєтесь про це першими.

Опція моніторингу квитків
Опція моніторингу квитків

Ви задаєте параметри, і система сама відслідковує появу знятих з броні квитків, моментально інформує вас або викуповує посадковий документ автоматично. 

Бот для відстеження квитків

Щоразу включати ПК і заходити до браузера не зовсім зручно, а месенджер — ось він, під рукою. Саме в такому випадку і допоможе спеціальний залізничний бот, призначений для роботи через телеграм і месенджер від Фейсбука. 

Бот простий як копійка ㅡ натискаєте на посилання, підключаєте до свого облікового запису, відправляєте номер телефону і вперед. Бот сам розповість, як його використовувати, а функціонал не складніше, ніж на сайті Приватбанку або УЖД.

Не поїздом єдиним

Якщо надії на потрібний квиток так і не виправдалися, а обставини не передбачають усунення термінів, то точно не варто гнатися за поїздом до наступної станції, сподіваючись, що хтось на ній зійде і для вас з’явиться вільне місце. Не тільки поїзд спроможний комфортно довезти до пункту призначення. Не гірше впорається його головний конкурент ㅡ автобус. Це найкращий з можливих план «Б», адже аналогічно забронювати та купити квитки на нього онлайн можна на тих же перерахованих вище тикет-сервісах.

І як же не згадати крутий сервіс «BlaBlaCar», де можна знайти не тільки попутника, але й невеликих перевізників, які не представлені на тикет-сервісах.

Як повернути, скасувати бронь або здати електронні квитки

Найпродуманішим планам, на жаль, іноді не судилося здійснитися, навіть довгоочікуваній відпустці чи подорожі. У такому разі залишається лише компенсувати свої грошові витрати, повернувши електронний білет. І добре це зробити за кілька днів, інакше доведеться змиритися ще з неминучими фінансовими втратами при поверненні.

Повернення квитків через сайт Укрзалізниці

Якщо ви купили квиток на сайті УЖД, увійдіть у особистий кабінет на сайті, зайдіть у розділ «Актуальні квитки» та натисніть кнопку «Повернути».

Квиток в електронному кабінеті

Врахуйте – чим ближче до дати відправлення, тим менша сума повернення:

  • За 24 години і більше повертається повна вартість купе/люкс та плацкарта – 100%.
  • 9-24 годин: повертається вся сума квитків купе/люкс та 50% плацкарта.
  • А от за 1-9 годин компенсується повна вартість купе/люкс та 0% плацкарта.
  • Після відправлення, але не більше ніж за годину повертається 10% від ціни купе/люкс та 0% плацкарта;
  • Більш ніж через годину після відправлення поїзда вартість квитків не повертається. 

Тобто щоб компенсувати повну вартість купленого квитка, намагайтеся повернути його не пізніше, ніж за добу.

Як повернути квитки через онлайн сервіси

Якщо ви замовили квиток через будь-який інший сервіс продажу квитків (proizd.ua, tickets.ua, e-kvytok.ua, anytrain.com.ua), зайдіть у особистий кабінет, виберіть функцію повернення та заповніть необхідну форму , із зазначенням:

  • UID – 20-ти значний, буквенно-цифірний код, у верхній частині квитка, наприклад, 000B3CF5-6DFF-9AB9-0002. 
  • Фіскальний номер квитанції. Знаходиться у правому верхньому кутку, починається двома літерами ФК, наприклад, ФК:19647463 
  • Прізвище та ім’я пасажира.

Гроші будуть зараховані на банківську картку або електронний гаманець, з яких здійснювалась оплата. Кошти зараховуються протягом 5-30 банківських днів при поверненні квитків онлайн, або 10-15 банківських днів при поверненні через залізничну касу.

Як скасувати бронь і здати квитки через Приватбанк

Ви плануєте поїздку в розпал сезону і потрібно подбати про резервування квитків заздалегідь. Якщо не зовсім впевнені в обставинах і припускаєте, що поїздка може зірватися, то скористуйтеся Приват24. Сервіс має функцію «Гарантоване повернення», яка дозволяє повернути 100% проїзного документа при скасуванні поїздки, навіть якщо ви робите повернення в день відправлення поїзда. Послуга коштує 19% вартості квитка до 200 грн і 11% вартості від 200 грн.

Повернення квитуів
Повернення квитків

Повернути квитки з QR-кодом або з кодом замовлення (не електронні квитки) можна через «Архів квитків»:

  • на сайті bilet.pb.ua;
  • через Приват24;
  • термінал самообслуговування ПриватБанку;
  • за гарячою лінією 3700 (безкоштовно з мобільних);
  • через чат ПриватБанку «Допомога Онлайн».

Увійдіть у систему під своїм номером мобільного телефону та виберіть квиток, який потрібно здати.

Гроші зараховуються на картку, якою ви оплачували покупку, протягом 2 банківських днів при поверненні залізничних квитків через послуги Приватбанку, або 14 банківських днів при поверненні квитків через залізничну касу вокзалу.

Як здати квиток на поїзд в залізничній касі

Куплений у касі квиток можна здати за місцем його покупки, у вікні повернення. Для цього достатньо надати сам квиток, паспорт або інший документ, що засвідчує особу, заповнити Акт повернення та отримати гроші (за вирахуванням утриманої комісії).

Увага! До відправлення поїзда квиток може здати будь-яка людина (прізвище та ім’я в квитку можуть не співпадати з даними документами). Після відправлення поїзда квиток може здати лише пасажир, чиє ім’я та прізвище за паспортом зазначено на квитку.

Читайте також:

Культурний та гастрономічний Львів
12 ідей для відпочинку з дітьми у Карпатах
Де відпочити у Карпатах 

Замовити квитки може кожен за наявності доступу до інтернету. Це надзвичайно зручно, особливо коли між вами та подорожжю – два кліки. А як ви зазвичай купуєте залізничні квитки? Діліться у коментарях.

4 коментарів
  • Оля

    ну я через бот давно беру, удобно отслеживать возврат билетов если направление проблемное

  • Наталья

    При покупке жд билетов пользуюсь либо сайтом Укрзализныци, либо Приват24. Но часто, особенно перед праздничными днями или в разгар сезона, билетов просто НЕТ. А в какой-то момент их “выкидывают” и их надо буквально ловить! Не слышала про бот по отслеживанию билетов, спасибо за инфу, обязательно воспользуюсь:)

  • Serj

    Постоянно заказываю билеты онлайн, на оф сайте УЗ – очень удобно. с ботом действительно лайфхак, буду пробовать)

  • Алёна

    крутой лайфхак с ботом, не знала, что такое есть

Залишити коментар
Ваш e-mail не буде опубліковано. Обов'язкові поля відмічено *