Як обрати велосипед?
Листоноша Пєчкін недарма любив свій велосипед — особистий транспорт це завжди комфортно, як зручне взуття або піджак. Для міста або екстриму: велосипед універсальний за своєю натурою.
Велосипед підійде як для поїздок в офіс, так и для міжміських марш-кидків. Головне — правильно підібрати свій варіант.
1 акцій
Визначаємося з умовами використання
У моделей відрізняються конструкції: для дорослого, літнього, чоловіка, підлітка, жінки і дитини рами велосипеда збирають різні.
Після чого визначаємо другу лінію координат — ландшафт.
Перш ніж замовляти двоколісний транспорт, визначайтеся для чого він вам потрібен: для міста, змагань на швидкість, кур’єрської роботи або гасання по бездоріжжю в своє задоволення.
Власне кажучи, кожний байк має вузьке середовище застосування, використовувати шосейний в гірських умовах не вийде, і навпаки — гірський байк не пристосований до тривалих поїздок по шосе. Зрозуміло, пересуватися ви зможете, але повноцінно розвинути швидкість і отримати максимальне задоволення від їзди — навряд.
Підбираємо гірський велосипед
У вас є пристрасть до екстремальної їзди? Зверніть увагу на гідравліку і амортизатори. Вони не повинні скрипіти або хитатися. Гідравліка для велосипеда повинна бути розташована у рульової вилки, не на «задвірках» корпусу. Рама — два цільних трикутника, не обов’язково рівнобедрених. Виготовлена переважно з вуглеволокна, вуглепластика, титану (і сплавів). Зі сталевих слід розглядати тільки хромомолібденових (Cro-Mo), але вона буде важити значно більше за інших.
Кожен вузол слід перевірити на надійність, особливо це стосується двопідвісних велосипедів.
Менше наворотів, більше велосипеда.
Чим ширше колесо — тим більше амортизація по нерівностях. Багажник не обов’язковий. На гірському велосипеді буде комфортно в поїздці по бездоріжжю, вибоїнах, ямах і іншим видам непрохідних доріг.
Потрібен велосипед для вибоїн, ухабів і стрибків по гірській місцевості? Двухпідвісний велосипед призначений саме для цієї мети. Задній амортизатор має пом’якшення для спуску з гір, з мінусів — доведеться сильніше крутити педалі. Технічне обслуговування такої “махини” слід проводити мінімум раз в тиждень.
Але комфорт який ви отримаєте не можна порівняти з хардтейлом: заднє колесо буде просідати під навантаженнями, приймаючи на себе вібрації і підскакування. Разом з широкими шинами це перетворить вашу подорож в насолоду. Порада за ціною: хороший двопідвісний велосипед коштує дешево тільки в одному випадку — він зі знижкою. Якщо хочеться, але колеться — будьте готові міняти передню і задню гідравліку на брендову. Підібрати двопідвіс складно, спортсмени радять спочатку спробувати хардтейл в тих же умовах.
Діапазон цін: від 2500 до 250 000 грн
Велосипед для спортивних змагань
Зазвичай під “велосипедом для спортивних змагань” мається на увазі гоночний велосипед для змагань на швидкість їзди. Тут свої вимоги: надлегка вага рами, підвищена міцність і витривалість до динамічних навантажень. Сідло має бути тонким і жорстким: при такій їзді м’які сідла пережмуть вам артерії вже через 20 хвилин їзди.
Кермо має бути нижче рівня сідла: для зміщення центру маси вперед. Це дає невеликий приріст в швидкості, плюс так легше обертати педалі. Тільки рівний асфальт. Недорогий спортивний велосипед буває тільки за хорошою знижкою. В середньому, дешевих моделей вистачає на повсякденне використання, парочку пробіжок по легкому бездоріжжю. Тут вже від потреб залежить, але якщо хочете серйозно зайнятися велоспортом то будьте готові хрустіти купюрами.
Діапазон цін: від 2500 до 25 000 грн.
Гасаємо по місту
У вас завдання доїхаті з точки А в точку В, ніяких гірських хребтів, вибоїн або буреломів. Велосипед для подорожей по місту це — легка, переважно складна, конструкція компактних розмірів. Вимоги до матеріалів мінімальні, але в межах “Чи витримає вас + ще 20 кг ваги”, головне щоб сам агрегати не важив за 20 кг. Зазвичай міські велосипеди мають одну швидкість, вигнуту у формі дитячої гірки раму і багажник, але існують і інші моделі з рівною, двух-трикутною рамою. Переважно розрахований на поїздку без значних трудовитрат. Дуже добре підходить для прогулянок і насолоди міськими видами.
Діапазон цін: від 10 000 до 22 000 грн.
Велосипед для дитини
Велосипед для дитини допоможе підкріпити спортивний азарт, а на пару з батьками стане незабутнім способом відпочинку та подорожей. Як підібрати дитячий велосипед? Уважно придивіться до рами велосипеда, вона не повинна викликати побоювань щодо розподілу навантажень. Рівна, монолітна конструкція без єдиного рухомого елемента. Ще одна особливість — колеса безпеки. Якщо це велосипед для вмілої дитини, то беріть модель без них. Задля комфорту — придбайте велосипед зі зйомними колесами безпеки, залиште шибенику можливість їх зняти. Пластикові щитки на ланцюзі потрібні в брудну погоду: дощі, калюжі. Пам’ятайте: менше прибамбасів, більше велосипеда. Одна труба — одне кермо. Жорстке сидіння це нормально: його дизайн підібраний фахівцями для зменшення навантажень на п’яту точку під час поїздок. Універсальне правило підбору речей дитині говорить “Практично і надійно, собі б такий взяв”.
Діапазон цін: від 1500 до 21 000 грн.
Велосипед для екстремальних трюків
Віражі на байку в закручених петлях і по сходинках — ваше все, і не дай бог не прокрутити кермо в польоті. Відмінно, давайте подивимося на вимоги до велосипеда для екстремальних трюків: рама повинна витримувати триразові навантаження від ваги їздця, широкі шини для амортизації — в нормальному ВМХ гідравліку ставити нікуди. Вилка розрахована під «танці» на одному колесі. Зайвих деталей на кшталт пластикових щитків від бруду, багажників і наклейок немає. Їздить по всіх поверхнях, правда з однаковою швидкістю. Кермо висунуте для тримання в позі стоячи, а педальна каретка витримує навантаження їздця.
Діапазон цін: від 11 000 до 114 000 грн.
225 акцій
Гібридний велосипед
Коли одного велосипеда мало, на кілька немає ні бюджету, ні місця зберігання, а потрібно щоб він за свої гроші танцював і “співав пісні”. Гібридні моделі поєднують в собі якості декількох інших, більш вузьких побратимів. Завжди зручний для “пробіжок” на довгі дистанції, позиціонується як універсальний. У жертву принесені переваги спеціалізації: велосипед не підходить для серйозних навантажень.
Діапазон цін: від 5000 до 119 00 грн.
Шосейні велосипеди
Максимальна швидкість на рівній поверхні. Шосейний велосипед призначений для випробування дороги на міцність. Трансмісія і зірки мають мінімальний показник втрати енергії. Все що підлягає зносу заховано всередину. Сидіння на одному рівні з кермом, або нижче. Кермо схоже на загнуті роги дуже зручне коли потрібно змінити стійку і зават. Камери йдуть в дуже широкому або вузькому варіанті. Тиск в камерах значно вище для поліпшення показників швидкості. Особливу увагу слід звернути на сидіння і регулятори швидкості, гальмівні колодки. Оскільки велосипед зроблений для поїздок на рівному асфальті, гідравліки в ньому ні грама. Зроблено для зменшення ваги конструкції.
Діапазон цін: від 3500 до 169 000 грн.
Сезони
Сезонні вимоги хіба що до гуми, мастила і мийки.
Зима
Метал звужується, тертя збільшується і потрібно мастило, що здатне витримувати низьку температуру без втрати своїх якостей. Рекомендується використовувати силіконову змазку. Зберігати «алюмінієвого коня» слід в умовах сухого повітря, з температурою вище 10 градусів. Камери бажано підкачувати частіше звичайного, плюс прогрівання гумі не завадить. Заздалегідь запасіться зимовими шинами для велосипеда, тому що до зими вони подорожчають. Оптимально скупитися на початку осені.
Весна
Бруд, калюжі. Але тільки на початку, а потім … зелень, сонце, пахучі рослини всюди … В будь-якому випадку мити велосипед потрібно буде частіше звичайного, як і змащувати. З маслами вже не так сильно потрібно заморочуватися як з брудом в рухомих елементах і гальмах. Головне не брати в’язкі типи мастил на кшталт силіконових. Запасіться терпінням і ключами для розбирання.
Літо
Пекельна спека, розширення металу і гуми під впливом температури. Частіше протирайте байк, мийте раз в день, підкачуйте гуму раз в день. В іншому особливих умов не спостерігається. Підберіть зручні літні шини і катайтеся на здоров’я.
Осінь
Сльота і бруд, в’язкий грунт, вітряно. Все в межах норми: регулярне чищення, зберігання в сухому місці на замку.
63 акцій
Моделі
Консультант завжди надасть першу допомогу по підбору велосипеда. Але для розмови на одній мові вам знадобиться схема ростовок для велосипеда:
Як правильно вибрати раму — під себе. Завжди дивіться на виробника і матеріал, технологію виготовлення самої рами: композитна, монолітна, складна і тд. Пристосуйтеся і підберіть раму за індивідуальними параметрами, використовуючи табличку вище.
Питання ремонту
Коли щось відвалюється — несіть в сервісний центр по гарантії. Регулярно робіть ТО і буде вам щастя. Основні вузли (гідравліка, педалі, задня вилка, гальма, троси та ін.) слід змащувати раз на місяць, регулярно чистити від забруднення.
Самостійне обслуговування
Завдання — розібрати, почистити, змастити і зібрати. У комплекті необхідно мати:
- розбірні ключі (видають разом з велосипедом або купуються на місці)
- мастило (ВД-40, але краще все ж підібрати спеціальну велосипедну)
- ганчірки для чищення (мікрофібра)
- і бажано щітки (середньої жорсткості, пластикові)
- миючий засіб підбирати з нейтральним PH.
- Мийка для ланцюга — незамінний аксесуар для чищення велосипедного ланцюга. Досить залити в ємність розчинник і миючий засіб, надіти на ланцюг, закрити кришкою і покрутити педалі. Через п’ять хвилин ваш ланцюг буде очищений.
- Рукавички — обов’язково. Найкраще брати з цільного шматка латексу. Головна вимога — мастило не повинно потрапляти всередину.
- Зубні щітки. Дешево і сердито. Ними чистяться всі важкодоступні кути.
Рекомендації по мастилам:
- Nano Protech чорна: дорого і універсально.
- Силіконові — в холодну погоду, але не для літа або весни.
- WD-40 для короткочасної обробки ланцюга на поїздки дальністю не більше 50 км.
- Мастила повинні бути рідкими (або аерозольними), стійкими до води і не наліплювали сміття під час їзди. Литол, солідол, рослинне масло — мимо.
Сервісні центри
Спеціалізовані заклади по догляду за алюмінієвими кіньми. В особливо запущених випадках ремонт велосипеда своїми силами загрожує фіаско, так що іноді довірити справу професіоналам значно простіше.
В сервіс потрібно відносити коли ви помітили тріщини в рамі, вилці, погнутість коліс, проблеми зі спицями, проблеми з педальної кареткою (шарніри звучать підозріло під час їзди), для настройки гальмівних колодок, заміни тросів, кріплень.